04.02.12

Mobilitat sostenible, sí

Autor: Josep Casasnovas Vaquero
Càrrec de l'autor: Regidor portaveu del Grup Municipal ICV-EUiA
Publicat a: Butlletí Municipal, Granollers Informa

 

La crisi econòmica que vivim no ens ha de servir d’excusa per a abandonar determinades polítiques ambientals i/o de mobilitat sostenible que havíem abordat i posat en marxa durant els darrers anys. Tot el contrari, una part important de la nostra capacitat per a sortir de la crisi dependrà de si som capaços d’idear noves fórmules d’eficiència i sostenibilitat.

 

Dependrà, en definitiva, de si som valents per a plantejar i construir un model alternatiu al que ens ha portat al precipici, també en matèria energètica, o si volem tornar a començar un nou cicle d’especulació i insuficiència energètica que ens torni a dirigir al col·lapse econòmic, ecològic i social.

 

Molts economistes ja preveuen que la propera gran “crisi” serà la de l’energia, ja que les reserves de petroli (i derivats) cada cop són més escasses, i els preus s’encareixen més i més cada dia. Ben previsiblement en menys de 10-15 anys, la situació serà totalment insostenible.

 

Sabent això, les administracions locals no podem fer el sord, i hem d’atacar el problema des d’allà on ens toca. Des de la proximitat. ICV-EUiA creiem que és absolutamente necessari el manteniment d’apostes per la mobilitat sostenible, com el projecte Ambicia’t, que apostava per un model de mobilitat independent dels carburants fòssils, que descol·lapsava el centre de la ciutat i que si s’implantés amb força generaria un estalvi econòmic i energètic molt important.

 

Si en plena crisi energètica, amb els preus dels carburants pels núvols i amb un model de mobilitat inacceptable i ineficient, no apostem per la mobilitat sostenible i les diferents modalitats de transport públic, quan ho farem?

 

El nostre grup proposem el manteniment de l’Ambicia’t, si cal, amb una revisió perquè sigui encara més eficient i estalviar costos, i d’altra banda, demanem al govern municipal que cregui de debò en un model alternatiu de mobilitat i fixi una agenda molt més ambiciosa en politiquees de mobilitat i transport públic.