19.09.04

ICV POSA COM A CONDICIONS PER NEGOCIAR ELS PRESSUPOSTOS UN AUGMENT DE LES INVERSIONS EN INFRAESTRUCTURES FERROVIÀRIES I DESTINAR EL 0,3% A LA POLÍTICA DE COOPERACIÓ

Herrera es reunirà dimecres amb el ministre d'economia, Pedro Solbes, i també estan previstes trobades amb les ministres de Medi Ambient, Cristina Narbona, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez

herrera&camats200904.jpg

El portaveu d'Esquerra Verda i diputat d'ICV al Congrés, Joan Herrera, ha posat avui com a condicions per a negociar els pressupostos del 2005 amb el PSOE un augment de les inversions a Catalunya, sobretot dedicades a la millora de la xarxa ferroviària, i l'increment de l'ajuda al desenvolupament fins arribar al 0,3% del PIB.

Herrera ha declarat que ""l'accent de les inversions de l'Estat ha de ser clarament en inversions ferroviàries, en trens convencionals, i en línies com la Mollet-Papiol o la de La Pobla de Segur, que són els que utilitzen la majoria d'usuaris, no com l'AVE"".

El diputat d'ICV ha insistit en la necessitat d'augmentar l'ajuda al desenvolupament fins al 0,3% per poder arribar al final de la legislatura al 0,5% a què s'ha compromés el ministre d'Exteriors, Miguel Moratinos, ""i també per ser coherents amb la foto d'avui de José Luis Rodríguez Zapatero amb el quintet contra la fam"".

Us adjuntem les propostes d'ICV

PRESSUPOSTOS 2005. LES CONDICIONS D’ICV

1. Una altra política fiscal

• Concreció PNL sobre canvi del marc d’ Estabilitat Pressupostària.

• Recuperació de la progressivitat fiscal, especialment amb les rendes de capital, durant el pròxim període.

2. Compromís de revisió del finançament municipal, compensant les pèrdues de l’IAE en el marc de negociació, compensant el deute pel protagonisme dels municipis en el desenvolupament d’un estat social potent.

3. Pressupostos socials

3.1 Serveis socials per persones dependents, amb l’aprovació de convenis amb les comunitats autònomes i els Ajuntaments.
3.2 Lluita efectiva contra la sinistralitat laboral
3.3 Fons d’immigració per Ajuntaments amb un elevat percentatge d’immigració
3.4Ampliació i territorialització dels fons destinats a polítiques pel dret a l’habitatge.

4. La inversió a Catalunya ha d’arribar al 18.5%

Programa de fortes inversions a rodalies, un de suport a la creació de corredors ferroviaris exclusius o semi-exclusius de rodalies, la redefinició dels projectes del TGV a projectes de velocitat 200 i un programa financer extraordinari de suport al transport urbà.
Execució de la millora i el desdoblament de la línia fèrria entre Barcelona i Puigcerdà (que ja va ser aprovada per l’anterior Govern), i també l’execució de la les línies La Pobla-Lleida, Lleida-Manresa i Mollet-Papiol.
Pla per l’expansió del ferrocarril a les connurbacions de Tarragona i Girona.

5. Ecologia

5.1 Actuacions al Delta de l’Ebre. El cost de les actuacions és de 12’6 M d’€.

5.2 Execució del projecte de regeneració del Llobregat entre Castellbisbal i el pont de la C-31. El pressupost és de 27,05 M d’€.

5.3 Pla nacional de Depuració. Deute de l’Estat de 92.2M d’€

5.4 Estratègia d’Eficiència i Estalvi energètic: revisió de la dotació pressupostària.

5.5 Pla d’impuls d’energies renovables: horitzó del 25% al 2020.

6. Uns pressupostos més solidaris: Cooperació

Arribar a un 0.3% aquest any, amb l’objectiu d’arribar al 0.5 al final de la legislatura.