06.02.12

NdP de PSC, ERC i ICV de Llançà

Els tres grups municipals reivindiquen el Compromís de Portbou

PSC,ERC i ICV es van reunir a l’estació de Llança. Els tres grups celebrem que l’alcalde de Figueres i el govern de la Generalitat optin pel soterrament de les vies de l’estació de Figueres. “ tenim molt clar que el futur d’aquesta línia: Figueres-Portbou-Cervera-Perpinyà, passa per mantenir l’estació de Figueres allà on és, el trasllat d'aquesta estació a Vilafant suposaria la desaparició de la línia”.

El compromís de Portbou diu :Conscients que la problemàtica mediambiental, els accidents i les congestions de trànsit fan aconsellable afavorir l’ús del transport públic, volem conservar i potenciar la línia de Cervera i Portbou com un tren de proximitat dins l’espai català transfronterer. Parlem d’una línia que, entre Perpinyà i Girona, uneix una vintena de municipis, fonamentalment de l’Empordà i del Rosselló i que ha de tenir un paper molt important, però diferent del de la línia d’alta velocitat.

Conscients que els atractius turístics d’una i altra banda de l’Albera són sovint complementaris, volem afavorir l’ús d’aquest mitjà de transport per fer possible un turisme més sostenible i menys condicionat per l’estacionalitat. Un model turístic que doni a conèixer i protegeixi el gran patrimoni cultural, paisatgístic i natural d’aquestes comarques.

Volem que aquestes connexions transfrontereres tinguin uns enllaços eficients amb el nou sistema de rodalies de les comarques de Girona que la Generalitat de Catalunya s’ha compromès a crear; de tal manera que, en l’espai ferroviari delimitat per les ciutats de Perpinyà i Girona, és garanteixi la cohesió territorial i el dret a la mobilitat de totes les persones: dels treballadors i dels estudiants, dels jubilats i dels turistes.

 

Estem convençuts que els pobles de la Mar d’Amunt: Portbou, Colera,Llançà,Port de la Selva i la Selva de Mar tenim en aquesta línia tot un munt de possibilitats turístiques i socials per desenvolupar i oferir”

Convençuts també que per superar la crisi s’ha d’enfortir l’economia local, són necessàries polítiques com les que fa el Consell Regional del Llenguadoc-Rosselló que, com la Generalitat, té traspassada la gestió dels trens regionals i de rodalies. El Consell ha ampliat a quatre de les seves línies l'experiència del tren a 1 euro per qualssevol destinació i diu que si els resultats són com els de la primera línia on es va provar, ho generalitzaran a tot el servei l'any 2013. En aquesta primera línia, el nombre de viatgers es va multiplicar per sis, de manera que, en dos mesos, van transportar els mateixos que durant tot l'any anterior.”

Polítiques d’augment de les tarifes com ha fet el Govern de la Generalitat, desmesurades i abusives, repercuteixen en les economies familiars ja molt castigades per la crisi i en conseqüència en les economies locals”