14.09.18

El Parlament aprova per unanimitat apostar pel Tren-Tramvia al Camp de Tarragona i promoure el manteniment del servei de Rodalies mentre no es concreti

El diputat David Cid assegura que l’aprovació de la proposta de resolució de Catalunya en Comú Podem “vincula al Conseller” i apunta als pressupostos com “la prova del cotó”

La Comissió de Territori del Parlament de Catalunya ha aprovat avui per unanimitat una proposta de resolució de Catalunya en Comú Podem que insta el Govern de la Generalitat a apostar “de manera decidida i immediata” pel Tren-Tramvia al Camp de Tarragona adaptant l’actual estructura ferroviària, així com a promoure el manteniment del servei de Rodalies “mentre no es produeixi la conversió en el Tren-Tramvia”. “La reconversió és la proposta que defensen les plataformes al territori”, ha declarat el diputat David Cid, assegurant que la Generalitat “ha de liderar l’aposta pel Tren-Tramvia i ha de demanar el traspàs de la línia Port Aventura-Cambrils al Ministeri de Foment”.

“Aquesta aprovació vincula políticament al Conseller Damià Calvet”, ha apuntat el diputat dels comuns, que ha advertit que els pressupostos que presenti l’Executiu de JxCat i ERC “seran la prova del cotó” per veure fins a quin punt es dóna compliment al mandat del Parlament. Cid ha recordat que el seu grup parlamentari està a favor de la posada en marxa del Corredor Mediterrani, però ha admès que podria tenir “efectes sobre la mobilitat”, allunyant el transport ferroviari del centre urbà de les ciutats “amb l’efecte que això té per la població”. Per minvar aquests possibles efectes, el diputat ha recordat que la solució de la reconversió de l’actual línia de tren per una de Tren-Tramvia “tindria un cost molt menor que una nova infraestructura que s’hagués de tornar a construir”.

La proposta de resolució aprovada també insta el Govern a informar del contingut dels estudis ja realitzats, com l’anomenat “Nou Tren-Tramvia del Camp de Tarragona” encarregat el passat 3 de maig de 2016, a convocar el Consell Català de Mobilitat i a concretar l’operatiu de mobilitat en coordinació amb les administracions locals en el moment que es posi en servei la variant del corredor del Mediterrani entre Vandellòs i Vilaseca.