08.10.18

El Senat aprova la proposta d'En Comú Podem per combatre la publicitat sexista i estereotipada

Maria Freixanet: “Cal actuar per garantir una publicitat no sexista que permeti a nenes i nens un aprenentatge igualitari i lliure que busqui superar els estereotips de gènere i, per a això, no necessitem grans canvis legislatius, sinó voluntat política”

El Senat ha aprovat avui per unanimitat en la Comissió d'Igualtat una moció d'Unidos Podemos - En Comú Podem - En Marea, transaccionada amb el Grup Socialista i el Popular, amb l'objectiu de desenvolupar un paquet de mesures per combatre la publicitat estereotipada i sexista, impulsant el paper de l'Institut de la Dona i del seu Observatori de la Imatge de les Dones.
Malgrat que el marc legislatiu contempla la necessitat d'acabar amb la publicitat sexista i assenyala la publicitat estereotipada com a il·lícita, se segueixen trobant nombrosos casos. Aquesta iniciativa busca potenciar l'Observatori de la Imatge de les Dones actuació -que té capacitat per fer rectificar i cessar la publicitat sexista- i la seva contra aquells missatges publicitaris, campanyes i promocions que incloguin publicitat sexista i estereotips de gènere. En aquest sentit, s'insta a implementar una línia de treball específica contra la publicitat sexista dirigida a la venda de joguines i altres productes destinats al públic infantil, establint una sèrie de recomanacions sobre catàlegs i publicitat dirigits a aquest públic.

D'altra banda, la moció insta a publicar i incrementar la difusió de l'informe anual que elabora, des de l'any 1988, l'Observatori de la Imatge de les Dones sobre publicitat sexista, incorporant noves dades i paràmetres que permetin un diagnòstic real de la situació; així com encoratjar i orientar a empreses anunciants, mitjans de comunicació i agències de publicitat al fet que elaborin imatges positives, diverses i no estereotipades en la informació publicitària dirigida al públic infantil.
La iniciativa pretén promoure, des de la Secretaria d'Estat d'Igualtat, un pla de conscienciació, sensibilització i formació, als centres educatius i en col·laboració amb les comunitats autònomes, contra la publicitat sexista i els rols de gènere assignats a joguines i activitats d'oci per a nens i nenes amb la finalitat de trencar amb els estereotips.
“Cal actuar per garantir una publicitat no sexista que permeti a nenes i nens un aprenentatge igualitari i lliure que busqui superar els estereotips de gènere i, per a això, no necessitem grans canvis legislatius, sinó voluntat política”, ha afirmat Maria Freixanet, portaveu d'Igualtat del grup en el Senat.